حدیث روز
امام علی (علیه السلام) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 469 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 11 تعداد دیدگاهها : 2×
قهر در فرمان مهر
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
شناسه : 1991
8

گاهي راه عاطفه، مهر و رحم، بيش از راه قهر كارساز است. ذات اقدس اله، عالم را بر محور محبت اداره مي‌كند و بسياري از آيات قرآن درس محبت مي دهد و راه محبت را زن بهتر از مرد درك مي كند. اگرچه راه قهر را ممكن است مرد بهتر از زن درك كند. احاديث […]

ارسال توسط : نویسنده : آیت الله جوادی آملی منبع : مدرسه باقرین علیهم السلام
پ
پ

گاهي راه عاطفه، مهر و رحم، بيش از راه قهر كارساز است. ذات اقدس اله، عالم را بر محور محبت اداره مي‌كند و بسياري از آيات قرآن درس محبت مي دهد و راه محبت را زن بهتر از مرد درك مي كند. اگرچه راه قهر را ممكن است مرد بهتر از زن درك كند.

احاديث و اشعار عرفاني و نثر و نظم و ادب عرفاني در زن اثر بيشتري دارد تا مرد همان گونه كه تأثير آيات و سخنان حماسي، و احاديث و نثر و ادب حماسي، در مرد مؤثرتر است و اين يك نوع تقسيم كار است.

اگرچه ممكن است مناجات غير محبّين را مردها بهتر بفهمند، اما مناجات محبّين امام سجّاد عليه السلام را زناني كه اهل سير و سلوك هستند بهتر درك مي كنند.

زيرا روح عاطفه و گرايش و علاقه و محبت در اين صنف بيشتر از مردان است.

يعني زن متوسط مناجات عارفين و مناجات محبّين را بهتر از يك مرد متوسط درك مي كند.

چه اين كه ممكن است بيشتر مردان دعاي مرزداران و مناجات جهاد و شهادت طلبي را بهتر از زنان درك كنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.