حدیث روز
امام علی (علیه السلام) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 469 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 11 تعداد دیدگاهها : 2×
عدم انحصار ادراکات در مبصرات(استاد ضیایی)
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
شناسه : 1439
12
همۀ ادراکات ما از قبیل دیدنی‌ها نیست، بلکه فقط بخشی از ادراکاتمان بصری است اما بخش عمده‌ای از ادراکات ما از قبیل مسموعات است آقای کولپه در مورد بعضی از انسان‌ها که از آینده خبری می‌دهند چه می‌گوید؟ اموری که هنوز در خارج تحقق نیافته است تا بگوییم می‌بیند؛ آیا آن هم در سلول مغزی جا گرفته؟ یا بعضی مسائل که در غرب هم جریان خیلی قوی پشت سر آن‌ها است؛ مثلاً از انسان‌ها که با ارواح ارتباط پیدا می‌کنند چیست؟ آیا این‌ها را هم بگوییم از سنخ مادّه است؟ ممکن است صاحب روح بدنش پودر شده باشد و چیزی به لحاظ جسمی باقی نمانده باشد ولی با روح او ارتباطی برقرار می‌کنند و خبرهایی دریافت می‌کنند. بسیاری از اشیای گم شده از طریق ارتباط با ارواح پیدا شده است.
ارسال توسط : نویسنده : آیت الله ضیایی
پ
پ

همۀ ادراکات ما از قبیل دیدنی‌ها نیست، بلکه فقط بخشی از ادراکاتمان بصری است اما بخش عمده‌ای از ادراکات ما از قبیل مسموعات است؛ آیا آن‌جا می‌توانیم بگوییم مادّی است؟ بسیاری از ادراکات ما از قبیل چشایی است؛ آن‌جا چه می‌گوییم؟ بخشی از ادراکات ما مربوط به عالَم رؤیا است؛ آقای کولپه در مورد رؤیا چه می‌گوید؟ مسلّماً همۀ رویاها کاذبه نیستند، بلکه بعضی از رؤیاها صادقه است. در این خصوص چطور است؟ در رؤیا ما بوییدن، شنیدن و حرف زدن داریم در حالی که از هیچ یک از ابزار مادّی استفاده نمی‌شود.

سؤال دیگر این است که آقای کولپه در مورد بعضی از انسان‌ها که از آینده خبری می‌دهند چه می‌گوید؟ اموری که هنوز در خارج تحقق نیافته است تا بگوییم می‌بیند؛ آیا آن هم در سلول مغزی جا گرفته؟ یا بعضی مسائل که در غرب هم جریان خیلی قوی پشت سر آن‌ها است؛ مثلاً از انسان‌ها که با ارواح ارتباط پیدا می‌کنند چیست؟ آیا این‌ها را هم بگوییم از سنخ مادّه است؟ ممکن است صاحب روح بدنش پودر شده باشد و چیزی به لحاظ جسمی باقی نمانده باشد ولی با روح او ارتباطی برقرار می‌کنند و خبرهایی دریافت می‌کنند. بسیاری از اشیای گم شده از طریق ارتباط با ارواح پیدا شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.