حدیث روز
امام علی (علیه السلام) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 469 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 11 تعداد دیدگاهها : 2×
ابعاد اجتماعی ایمان (۲)
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
شناسه : 1996
11

حرکت انبیا، در کل، حرکتی اجتماعی بود و قرآن نیز در بستر اجتماعی پیاده شد. به چند نمونه دیگر از آیات در این زمینه اشاره می‌شود: خداوند در آیه ۶۵ سوره نساء، ایمان را این‌گونه معنا می‌کند: به پروردگار تو قسم، این‌ها ایمان نمی آورند مگر اینکه: ▪️ اولا به رسول الله مراجعه کنند.▪️ثانیا آنچه […]

ارسال توسط : نویسنده : استاد یزدان پناه
پ
پ

حرکت انبیا، در کل، حرکتی اجتماعی بود و قرآن نیز در بستر اجتماعی پیاده شد. به چند نمونه دیگر از آیات در این زمینه اشاره می‌شود:

خداوند در آیه ۶۵ سوره نساء، ایمان را این‌گونه معنا می‌کند: به پروردگار تو قسم، این‌ها ایمان نمی آورند مگر اینکه:

▪️ اولا به رسول الله مراجعه کنند.
▪️ثانیا آنچه ایشان حکم می‌کند را بپذیرند.
▪️ثالثا آن‌چنان در برابر حکم حضرت تسلیم باشند که حتی در دل نیز حرجی نسبت به آن نداشته باشند.

آیه ولایت و آیه اکمال دین هم موید همین معناست.

خداوند با این آیات، ایمان را به بالاترین و مهمترین سطح آن که صحنه اجتماع است می‌کشاند.

چون غایت اصلی خلقت این است که بندگی خدا جهانی شود و این هدف نیز تنها با حاکمیت جهانی امام زمان عج محقق خواهد شد.

به عبارت دیگر می‌توان گفت که کمال ایمان به عبودیت اجتماعی و حاکمیت دینی است. آن نعمت نهایی که سقف همه نعمت‌هاست، نعمت ولایت است و وقتی کفر و استکبار جهانی به پایان راه خود می‌رسد، حاکمیت دینی آغاز می‌شود.

حرکت اجتماعی حسین بن علی نیز بر همین اساس است و از همین روست که در اکثر زیارتهای اباعبدالله این‌گونه به حضرت عرض می‌کنیم که:

شهادت می‌دهم آن حرکت اجتماعی که خدا فرموده به هر کس تمکن دهم آن را انجام می‌دهد (یعنی اقامه نماز و زکات و امر به معروف و نهی از منکر)، شما این کار را انجام دادی.

ملت مومن ما نیز به رهبری امام و با تاسی به اباعبدالله با تحقق انقلاب اسلامی توانست در این مسیر قدم بردارد اما هنوز برای رسیدن به حاکمیت جهانی امام زمان راه های فراوانی در پیش است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.